Frågor gruppdiskussion 2
Vilka behov och önskemål finns för:
• Nätverksaktiviteter
• Utbildningar
• Användarstöd
• Kommunikationsmaterial
Group Details Private
Global Moderators
Forum wide moderators
Member List
-
RE: Gruppdiskussioner från användardagen 2022-11-30
-
RE: Gruppdiskussioner från användardagen 2022-11-30
Diskussion från Grupp 6:
- Viktigt att Nationella Riktlinjer får med sig beställarna då detta kommer att ge vinster till projekten och underlätta vardagen för konsulter.
- Viktigt att Nationella Riktlinjer blir bred så att vi lyckas få med alla kontexter (ex. husbyggnad, infrastruktur, mm). Men där innehållet är lätt anpassat så att branschen får en bred plattform som är anpassningsbar till specifika kontexter och projekt.
-
Gruppdiskussioner från användardagen 2022-11-30
Frågor gruppdiskussion 1
Hur använder vi Nationella Riktlinjer idag?
Hur skulle vi vilja använda Nationella Riktlinjer om tio år?
• Vad finns det för innehåll?
• Hur har den digitala plattformen utvecklats?
• Hur används Nationella Riktlinjer i kombination med andra metoder, verktyg och processer?
• Vilka nyttor skapas för projekt, verksamheter, samhället och planeten? -
RE: Möte 2022-10-21 Anteckningar gruppdiskussion
Utbildningar och användarstöd:
- En processkarta över hur vi har arbetet i de goda exempel som beskrivs på Nationella Riktlinjer. Processkartan bör beskriva vilka processer som krävs för att ta olika kunder från att dem har hört talas om Nationella Riktlinjer till full implementering av Nationella Riktlinjer och Infopack
-
Möte 2022-10-21 Anteckningar gruppdiskussion
Rollen Som Implementeringsledare:
- Har startat upp ett arbete internt för att sprida Nationella Riktlinjer
- Diskuterar NR med framåt lutade kunder som vill utvecklas men dem vet inte
- Vi har projekt igång där vi tar stöd i NR i det arbetet som redan är igång
- Vi har startat ett projekt där vi ska uppdatera en befintlig BIM-manual där vi använder underlag från Nationella Riktlinjer i uppdateringsarbetet.
Vad behöver vi för att vi ska nå ut till kunder lättare
Marknadsföring:- För hög tröskel för att förstå vad är Nationella Riktlinjer och vilka vinster ger det till en kund? Viktigt att kunna beskriva värdet för kunden då det är väldigt omfattande och man behöver tid att informera
- Lunch webbinarium där vi går igenom ett ämne i taget för att få en mer specifik förståelse av en del fråga inom Nationella Riktlinjer
Innehåll:
- Usercase är viktigt för att vi ska få en förståelse över hur vi kan sälja in Nationella Riktlinjer till kund i en specifik kontext.
-
Utökat kursmaterial
Hej!
Nu finns utökat utbildningsmaterial under kursmaterial på Nationella Riktlinjer, länken är här!
Områdena som beskrivs i det nya kursmaterialet är:
- Användning av Nationella Riktlinjers content-plugin
- Uppsättning av projekt med infopack struktur
- Arbeta med innehåll i GITlab
- Arbeta med innehåll i Visual Studio Code + Paketering av innehåll
Framtida utökningar i utbildningsmaterial kommer att förmedlas här och på möten med implementeringsledarna.
// Daniel Paldeak
-
RE: Rättelse av grafiska/strukturella delar på nationella-riktlinjer.se
@amandab Hej! Det ska vara uppdaterat nu, gå in på historiken i webbläsaren och töm cachade filer
-
RE: Rättelse av textinnehåll på hemsidan
Hej @amandab!
Nu är både Tillgångsinformationskrav och informationsmodeller uppdaterade för att de ska vara mer pedagogiska.
// Daniel Paldeak
-
RE: Rättelse av grafiska/strukturella delar på nationella-riktlinjer.se
@amandab Jättebra att du pingar på! Nu är länkarna uppdaterade till den nya sidan.
Tack för hjälpen!
//Daniel
-
RE: Rättelse av grafiska/strukturella delar på nationella-riktlinjer.se
Hej @AmandaB!
Nu ska tabellen vara nerflyttad så att man kan ta del av hela tabellens innehåll. Tack för den inputen!
// Daniel Paldeak